0
Trafic.lt

Sankabos keitimas – kiek kainuoja ir kada būtina atlikti

   Automobilio sankaba – tai detalė, esanti tarp pavarų dėžės ir variklio. Sankabos pagrindinis darbas yra perduoti variklio sukuriamą sukimo jėgą į pavarų dėžę, o iš ten jėga nukreipiama į varomuosius ratus. Sankaba, kaip ir kitos automobilio dalys, laikui bėgant nusidėvi, sugenda ir ją reikia keisti. Profesionalaus automobilių dalių salono trafic.lt specialistai įspėja – kaip greitai teks tai daryti priklausys nuo jūsų vairavimo įpročių bei kelių, kuriais važinėjate.

Kada keisti sankabą

   Sportinių automobilių savininkai, drago bei agresyvaus vairavimo mėgėjai problemų su sankaba turi kur kas dažniau, nei nuosaikūs vairuotojai. Taip pat dažniau sankabos gedimai pasirodo vairuojantiems mieste, kur dažnai tenka stovėti kamščiuose ir perjunginėti pavaras.

   Apie tai, kad laikas remontuoti ar keisti sankabą praneša cypiantis garsas išminant, o kartais ir atleidžiant sankabos pedalą. Jeigu gedimas netaisomas, tampa sunku junginėti pavaras. Jeigu susidėvi sankabos diskas, gali jaustis sankabos „buksavimas“, automobilis gali lėčiau įsibėgėti ar sunkiai judėti į įkalnę. Kartais juntamas degėsių kvapas salone – taip pat susidėvėjusio sankabos disko požymis. Blogiausia, kas gali nutikti, jei šiuos požymius ignoruosite – vairuojant gali dingti galimybė perjungti pavaras. Tokia pavojinga situacija gali tapti eismo įvykio priežastimi, todėl su sankabos keitimu delsti nevertėtų dėl savo pačių saugumo.

Kiek kainuoja sankabos keitimas

   Pagrindinis klausimas, kurį užduoda vairuotojai, susidūrę su šia bėda – kiek kainuoja sankabos keitimas? Iš esmės tai priklauso nuo sankabos dalių susidėvėjimo, ar reikės keisti jas visas ar tik diską, tačiau didžiausią kainos skirtumą lemia automobilio modelis. Kai kuriuose, ypač japoniškuose, automobiliuose sankabos išėmimas gali būti komplikuotas, todėl už pakeitimą salone teks mokėti daugiau. Pati sankabos keitimo procedūra yra gana sudėtinga ir ne pigi. Vien už pavarų dėžės išėmimą, sankabos pakeitimą ir sureguliavimą gali tekti sumokėti 300-500 eurų. Jeigu keičiamas sankabos komplektas su smagračiu, paklosite dar maždaug šimtu eurų daugiau. Taigi, sankabos remontas – ne pigus, tačiau būtinas.

   Kadangi sankabos keitimas kainuoja tikrai nemažai, kai kurie vairuotojai ieškodami būdo sutaupyti keičia ne visas sankabos dalis. Sankaba susideda iš sankabos disko, diskatoriaus ir išminamojo sankabos guolio. Kartais sankabos remontas apsiriboja tik disko pakeitimu. Toks būdas sutaupyti keičiant sankabą įmanomas, tačiau ne visuomet protingas.

Sankabos keitimas su smagračiu

   Visos sankabos dalys veikia sąveikaudamos viena su kita. Jeigu viena kuri nors dalis nusidėvėjusi labiau, nei kitos, tai turės įtakos sankabos darbui. Nors vairuodami jokio nepatogumo nejusite, kitos dalys dėvėsis greičiau. Todėl paprastai automobilių žinovai rekomenduoja keisti visą sankabą, o ne atskiras dalis. Dar geresnė mintis – sankabos keitimas su smagračiu. Nors tai išaugina sankabos keitimo kainą, tačiau nepakeitus smagračio, nauja sankaba gali ilgai netarnauti. Taip yra todėl, kad sudilęs smagračio paviršius stipriai įkaista, su juo kontaktą turinčios kitos sankabos dalys itin greit nusidėvi. Taigi, pataupius smagračio sąskaita, vėliau gali tekti primokėti daugiau.

   Keisti visą sankabos komplektą su smagračiu apsimoka dar ir dėl to, kad vieno remonto metu atliekate visas reikiamas procedūras. Taigi, tik vieną kartą mokate už pavarų dėžės nuėmimą, sankabos išmontavimą ir pakeitimą. Jeigu delsite pakeisti smagratį, vėliau teks dar kartą mokėti išmontuojant pavarų dėžę, o šis darbas taip pat nepigus. Taigi, esant galimybei, specialistai pataria vieno remonto metu keisti tiek visas sankabos dalis, tiek ir smagratį.

   Kokybiškų ir nebrangių automobilių dalių paieškoti verta internetinėje parduotuvėje trafic.lt, kur įvairioms dalims taikomos geros nuolaidos ir akcijos. O išsirinkti tinkamą detalę padės profesionalūs salono darbuotojai.